سایت سرگرمی-عاشقانه-مدلینگ

کرم پودر مناسب پوست





ت

چطور فوندانسیون (کرم پودر، پن کک،…) مناسب پوستتان انتخاب کنید؟
اگر برای پیدا کردن رنگ و نوع فوندانسیون تان به مشکل بر خوردید و سردرگم هستید که، حلا چه کار کنم چه رنگی انتخاب کنم یا اصلاً چه نوعی برای من بهتراست و از این سوال ها… پس حتماً این پست را بخوانید تا آخر،  شاید بدردتان بخورد و گره از کارتون باز کند

قبل  از اینکه برید سراغ فوندانسیون باید اول از خودتون شروع کنید، نوع پوست شما چطوریه؟

نوع پوست رو به جهار گروه تقسیم می کنیم:
چرب
خشک
مختلط
نرمال

در ادامه مطلب می‌بینید که جواب این سوال برای هر پوستی متفاوت است.

فون مایع، رایج ترین شکل کرم پودر
رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.


کرم پودر
این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

پنکیک
این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

پن استیک
این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

کرم پودر مناسب پوست خشک
بعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند. رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوستشان دیده می‌شود. اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوستتان را بخرید.

اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید.

کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهند. اما اگر مشکلی در پوستتان مثل لک، اسکار و… دارید و پوشش این کرم‌ها را مناسب نمی‌بینید ابتدا پوستتان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب (سوپرا) روی پوستتان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.


ادامه مطلب

[ جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ب.ظ ] [ مهدی فتحی ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی